torsdag 6 januari 2011

Snö och kramsnö

Två varv på åttan till frukost. Ett snabbt, eller så snabbt det nu gick på den nyfallna och halvskottade snön. Det släppte på varje frånskjut och det var riktigt tufft bara att hålla 3:50-3:55-fart. Men det är ju träningen man vill åt så varför klaga. Hade draghjälp av Andreas M. Sen har jag kollat på Tour de Ski och gått in i det så att jag blev riktigt förbannad på italienskorna som lät Kalla dra hela sista varvet för att sen spurta om och sno bonussekunderna från henne. Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan. Hur ska detta gå? 38 sekunder upp till Kowalcyk. Oj, oj, oj. När jag hade lugnat mig var det dags för dagens andra pass. Tänkte mig ett lugnt varv på åttan men benen var pigga och underlaget hade blivit betydligt bättre med plusgraderna och kramsnön så jag drog på riktigt hårt i perioder. Hade ingen klocka dock. Försöker ställa in mig mentalt på medeldistans nu.

Undertecknad strax innan dagens andra pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar