söndag 24 oktober 2010

Vecka 42 summering

Efter att man ett tag trott att det skulle bli en riktigt fin höst med sol och grejer så blev det till slut ändå som vanligt, grått, blåsigt och fuktigt. Men träningen rullar på ändå. Känns bra att man har lite andra att träna med, annars kan det vara lite segt att komma ut i väder som detta.

Måndag fm: Teknisk terräng 12 km, lugnt.

Tisdag fm: 9 km lugnt.
Tisdag em: 8x1000, totalt 15 km med upp/nedjogg.

Onsdag em: 11 km, lugnt.

Torsdag em: 12 km, lugnt (Fivefingers).

Fredag fm: 12 km, lugnt.
Fredag em: 10 km, lugnt (Fivefingers).

Lördag fm: 10x1000, totalt 19 km med upp/nedjogg.

Söndag fm: 27 km, progressivt från ca 5:00 till ca 4:00, snitt på 4:30/km.

Totalt 127 km på 10 timmar, fördelat på 9 pass.

Som planerat en vecka som innehöll ganska mycket mängd, 80-90% i riktigt lugn fart vilket är ca 5 min/km. Två kvalitetspass där det andra flöt på riktigt fint. Främsta målet just nu är att inte träna så jag känner mig sliten, och det tycker jag att jag har lyckats med, dels genom att nästan allt, förutom dagens långpass, körts i mer eller mindre terräng, och dels att lejonparten körts i riktigt behaglig fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar