tisdag 5 oktober 2010

Tröskelintervaller

Kanske man kan kalla 4 x 10 minuter med 2 minuters vila. Gick i 3:26, 3:25, 3:29 respektive 3:26 min/km. Bra känsla. Är väl strax under planerad fart för halvmaran på lördag, siktar väl på att hålla runt 3:30/km vilket skulle ge 1:13:50 om jag räknar rätt. Fast jag är nöjd med allt under 1:15 vilket är ca 3:33/km så jag försöker nog lägga mig närmre den farten. Höll ju 3:35 i Stockholm för fyra veckor sedan på en backigare bana med lite dålig disponering av krafterna (tappade två minuter på andra halvan) så 3:33/km känns helt rimligt. Hoppas att jag inte, som i Stockholm, kör första km på 3:17. Fast beroende på vindförhållandena (ganska vindutsatt bana längs havet) kan det vara idé att frångå målfart något för att hänga på nån annan och få lite lä. Brukar vara motvind första halvan när man springer söderut. Hoppas på en bra dag på lördag.

3 kommentarer:

  1. Du håller bra fart på intervallerna som vanligt ser jag! Vad är det för tävling du siktar på nu?

    SvaraRadera
  2. Göteborg marathon/halvmarathon - springer halvmaran där på lördag, sen är det finalloppet i början av november, sen är det inget mer denna säsongen.

    SvaraRadera
  3. Av någon anledning tror jag på dina beräkningar. Du brukar ju ha en tendens att att hamna nästan exakt på målet. Ganska imponerande! 3:33 lär det väl bli då :).

    SvaraRadera