tisdag 12 oktober 2010

Skriva lite

Inte så mycket att rapportera. Vilade igår med lite slitna ben. Hade lyxen med inläsningsdag idag så då vart det ut i den krispiga höstförmiddagen på en lugn 2-timmarsterrängjogg i Fivefingers. 5:08-fart och ganska många höjdmeter. Noga med att hålla igen rejält så att jag inte skulle vara tröttare när jag kom tillbaks än vad jag var när jag stack. Lyckades med detta. Blir nog en likadan repa imorgon, ledig även då. Ska väl i och för sig plugga några timmar också. Känns som en väldigt "rätt" typ av träning för mig just nu. Riktig livsnjutarejogg.

Lutar mycket åt Rotterdam marathon för övrigt. Banrekordet är 2:04:27 tror jag, så det låter ju som en snabb bana. Sikta sub 2:30 redan där? Osäker. Beror på vintern och hälsan. Har ju faktiskt inte ens sprungit halva sträckan sub 1:15 än. Det är såna tankar som snurrar i mitt huvud denna tisdagskväll när jag egentligen borde plugga gynekologi.

2 kommentarer:

  1. Jag har nästan gett upp med att leta efter FF. Vill ju testa hur dom sitter innan jag beställer. Finns det inget bra sätt som man kan mäta fötterna för att få fram vilken storlek som man skall ha?

    SvaraRadera
  2. Har för mig att det finns tabeller länkade från addnature, där man mäter fotens längd i cm och får en storlek. Dom enda som det tydligen inte fungerar för är dom ca 10 % som har en betydligt längre andratå än stortå.

    SvaraRadera