tisdag 19 oktober 2010

Dubbeldag och tentaångest

Började dagen med ett varv runt åttan. Makligt tempo i tjockskor. Varför valde jag tjockskor? Dom är tunga, speciellt på morgonen. Sen frukostsmoothie. Jag har köpt en stavmixer och jag är något av en periodare vad gäller mat så nu blir det bara smoothies i olika former ett tag framöver. Pyttipannasmoothie kanske? Men det här är ingen matblogg. Sen lite plugguppstartsångest, sen faktiskt lite plugg. Men detta är heller ingen pluggblogg. Det är en löpblogg och nu kommer vi till dagens andra löppass. 8x1000 med 1 minuts vila, runt åttan, hade coach Daniel bestämt. Det mest klassiska av alla klassiska pass. Jag och Joakim turades om att dra och det gick riktigt lätt de första sex, i slutet på den sjunde höll magen på att rasa men jag lyckades hålla mig till pausen där jag sen lyckades hinna ut i skogen och göra det som behövde göras och sen hinna tillbaka precis i tid till starten av den sista tusingen. Det var kanske dagens stora bedrift. Tiderna är ju inte jätteintressanta eftersom kuperingen skiftar men här kommer dom ändå (Start vid 1km-markeringen, motsols varv, joggade tillbaka på andra så även den blev fulla 1000 meter): 3:15, 3:24, 3:16, 3:16, 3:29, 3:10, 3:06, 3:13. Sen blev det även 4x4 lyktstolpar. 24 km totalt idag. Lite sliten känsla i kroppen faktiskt, funderar på en vilodag imorgon, har inte haft nån sån på åtta dagar nu. Kanske bara lite jogg, jag får se.

Nu tillbaks till böckerna och dom tusen kompendierna. Sjukt måttligt intresserad. Men jag måste. Det finns värre saker. Hejdå!

2 kommentarer:

  1. Attans bananer vad snabb du är! Och apropå bananer, här får du ett superrecept som får igång mig på morgonen.

    2 dl ekologisk yoghurt 4,5%
    1 banan
    1/2 dl frysta bär (mix med Gojibär, Havtorn och en mängd andra bär är att föredra)
    4 st dadlar (så blir det lite sötare)
    1 avocado
    1/2 dl grädde (fett är bra på alla vis)

    Sen är det bara att gå lös med stavmixern. Blir den för tjock så är det bara att tillsätta lite mjölk :).

    Lycka till med tentan!

    SvaraRadera