söndag 21 november 2010

Seg vecka

Inte varit en jättepeppig vecka men lyckades ändå få ihop mycket mängd, 145 km vilket faktiskt är veckorekord mängdmässigt om jag inte räknar veckan förra sommaren när jag sprang 24-timmars, då landade det på ca 170 km varav ca 150 var på 24 timmar, men en oklar del (20-30 km?) var gång och det mesta övriga var jogg i ~6min/km. Men motivation kommer och går så det är väl bara att fortsätta snöra på sig skorna och sätta en fot framför den andra för detta ädla mål att bli bra på marathonlöpning. Idag blev det i alla fall något slags långpass, 1h55min mestadels varv på golfbanorna. Ganska tunglöpt med blött gräs med 5-10 cm snö men mjukt och passar bra just nu för jag har haft lite ont på insidan av vänster underben, senan till nån av tibialismusklerna gissar jag. Blev lite progressivt, gick ut i ca 5-minutersfart och sista fem km gick nog i ca 4-minutersfart, fast då var jag på väg hem på grusstigar. 4:38 i snitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar