söndag 14 november 2010

Lugn vecka

Som planerat så blev det en vecka med lite mindre träning. 71 km samlade jag ändå ihop och två hårdare pass. Helt enkelt inte hunnit. Intervallpass igår förmiddag med GFIF-gänget. Hästbanan, som är 550 meter. Ett pass som vi kört förut 3(2+2+1varv), alltså 1100+1100+550, 1 minuts vila i seten och ett varvs joggvila mellan seten. Höll mycket jämn fart, 3:30 per två varv  +/- nån sekund, vilket är ca 3:10-fart per km, något snabbare på envarvarna. Bra sparring av Daniel Tidholm, Andreas Åkesson och ytterligare en kille som jag inte vet vad han heter. Idag blev det bara 6 km jogg på morgonen. Nästa vecka blir det upp i normal mängd igen förhoppningsvis. Det är kul med löpning!

3 kommentarer:

  1. Du är ju så grymt snabb! 71 km får du väl ändå vara ganska nöjd med trots att den "lugna" veckan var planerad. Jag har en liten fråga som coachen kanske har tid att svara på. Det är nämligen som så att jag har fått ganska ont i fötterna efter att ha sprungit en del i FF. Stela vader är ett minne blott men fötterna känns något ömma. Är det något man skall se som ovana eller är det helt enkelt muskler och senor som är överansträngda?

    SvaraRadera
  2. Jag ser du har pressat ditt mål lite ytterligare, från sub-2.30 till sub-2.29:26. Ligger det någon särskild tanke bakom detta ;)?
    /Sander

    SvaraRadera
  3. John: Det är kul med Five Fingers men det är lätt att bli för ivrig. Kanske skippa dom nån vecka. Svårt att säga hur du känner, men det är nog troligt att man belastar strukturer i foten mer med Five Fingers än vanliga skor där foten nästan är som i ett gips, kanske därför fötterna känns ömma. Ta det lugnt så du inte blir skadad!

    Sander: Det är bara en slump att i mitt mål i Rotterdam är samma som ditt pers :-)

    SvaraRadera