söndag 7 november 2010

127 kilometer...

...har jag sprungit denna vecka. Detta fördelat på 7 pass; 4 lugna, ett hårt, ett halvhårt och en tävling. En vilodag. Exemplarisk vecka. Nästa vecka blir inte exemplarisk men det gör inget för nu har jag haft 4 bra veckor i rad med ca 120 kilometer/vecka. Fullt upp har jag nämligen nästa vecka.

Idag var det EM och VM i 100 km löpning på Madagaskar. Jonas Buud sprang för Sverige och gjorde det så bra att han tog VM-silver och EM-guld, precis som i fjol. Tiden var 6:47. Gloria Vinstedt tog i sin internationella debut fjärdeplatsen i damklassen på riktigt bra 7:37.

Jonas Buud går i mål i Stockholm Marathon.
Sen var det New York Marathon idag också. Haile vann inte, verkar ha brutit. Bäste svensk blev varken Szalkai eller 2:19-mannen aka Per Synnerman utan Emil Lerdahl på 2:24:53 vilket gav en 22:a plats. Szalkai har enligt osäkra uppgifter gått in på 2:27-2:28 vilket är lite sämre än vad han hoppats på. Nästa år är nog jag bäste svensk i New York.

2 kommentarer:

  1. Gillar den sista meningen. Så ska det låta!

    (själv är jag nog nöjd med 2:40 i NY, och det lär man inte bli bättre än tredje svensk på, men så kör jag inte heller trettonmilaveckor i november...)

    Dags att anmäla sig nu, kanske?

    SvaraRadera
  2. Jag sprang lidingöloppet 30km på 1:45 på 90-talet och blev som bäst 35:a

    2010 så hade 1:45 räckt till en 5:e plats!


    I England så blir man ifrånsprungen av en tvåbarns mamma i 35års åldern (Paula Radcliffe) om man springer maran på 2:30, I Sverige så räcker 2:30 till att motivera att skapa en blogg där man tror sig vara en elitlöpare.

    Jag tränade bara löpning som uppbyggnad inför Längdåkningssäsongen, och det räckte endast till nedan blygsamma personliga rekord.

    Återkom när du slår något av dom. Lycka till.

    1500m: 3:47
    5Km: 14:43
    10Km: 30:48
    1/2 Mara 1:07:11
    Maraton: 2:23

    SvaraRadera