lördag 12 februari 2011

Race Ready

Utrustningen blir den nedan. Prognosen säger -9 grader vid starten kl 07:00. Kör med vanliga löpartights men ett par korta under de långa, benen brukar inte vara problemet vid kallt väder. På överkroppen blir det favvo-understället och en långärmad tröja från Gore i nåt slags fleece-material. Utanpå det en reflexväst som jag fäster nummerlappen på. Reflexvästen är tydligen ett krav då vi springer innan gryningen på bilvägar första 9 km.


Efter mycket velande har jag nu bestämt mig för de dubbade Inov-8 Oroc-skorna. Enda chansningen med dom är att jag aldrig sprungit längre än 10 km i dom. Men dom är i princip likadana i lästen som X-talon som jag aldrig haft problem med. Förebygger dock med skavsårplåster över hälsenorna och extra med mig. 6 dl nyponsoppa i handhållen flaska. Extra vindjacka i midjeväska tillsammans med mobiltelefon. Pannlampa. Mössa. Vantar. Buff. GPS-klocka. That's it.

Nu ska jag på fest. Blir perfekt uppladdning. Kommer antagligen inte fatta nånting när klockan ringer 05:00 i morgon bitti. Eller så kanske jag inte sover alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar