torsdag 2 december 2010

Pers på åttan

Smäller till med nytt pers på åttan denna smällkalla vinterkväll. Olle är tillfälligt hemma från Svalbard och ville ha lite äkta Göteborgsk snabbdistans. Så det blev ett varv på gamla åttan, plus 200 meter för att göra fulla 8 km. 3:30-tempo kändes kontrollerat och helt utan syra. Tryckte på lite sista 2 km och lämnade den förslappade Olle bakom mig. Cirka 27:20 vid passering ett varv (gamla bästanoteringen, gjord för ca en månad sen på barmark var 27:38). 8 km gick på 27:57. Totalt 22 km på hela passet. Verkar som att packad snö ändå är rätt snabb att springa på.

2 kommentarer:

  1. Grymt jobbat Mattias! Vart går gränsen kan man undra :).

    SvaraRadera
  2. Antingen är snö snabbt eller så är du stark? Jag måste ju säga att jag tror på det sista... Speciellt eftersom jag hade ca samma tid som jag hade i somras! Det kommer bli SVÅRT att slå dig i sommar... Men jag överlever nog:) Bra sprunget igår också
    /Olle

    SvaraRadera