tisdag 21 december 2010

Friidrottens hus

Idag har jag tränat i Friidrottens hus för första gången. Aldrig nånsin sprungit intervaller på 200-metersbana så det var lite spännande bara att vara där faktiskt. Det sjuder av aktivitet i hallen så här på vintern. Folk som hoppar på höjden och bredden och springer och gör massa konstiga styrke- och teknikövningar. Tog tillfället i akt att springa barfota för första gången på flera månader. Ca 11 km uppvärmning i 4:00-4:15-fart. Fick ta på mig skorna efter ca 5 km för att spara fötterna inför huvuddelen av passet. Fotsulorna är inte lika tjocka som i somras. Sen var det intervalldags; klassikernas klassiker 8x1000 med 1' ståvila. Jag och Joakim turades om att dra förutom på den sista som jag kunde öka lite på efter att jag åter tagit av mig skorna.

3.16
3.11
3.14
3.12
3.14
3.14
3.16
3.10

Blir väl snitt på ca 3:13. Lagom jobbigt för en tisdagkväll. Men vilken torr luft det är där. Är det hoppgroparna som dammar så. Ger inomhusträning en stark 3:a av 5 möjliga. Kul som omväxling men inget jag vill göra varje dag.

1 kommentar:

  1. Det har jag märkt ganska tydligt också när jag står på bandet. Luften inomhus är extremt torr. Halsen känns som ett sandpapper så fort man fått upp pulsen. Bra jobbat på tusingarna! Gott att få springa lite barfota igen :)

    SvaraRadera