torsdag 14 april 2011

Måste nog ta det lugnt ett tag

Även om jag inte fullföljde maran i söndags så är inte kroppen vad den varit. Har fortfarande hosta kvar som rest efter förkylningen men tyckte idag att jag förutom denna kände mig hyfsat frisk och tänkte därför chockstarta kroppen efter 3 dagars helvila efter i söndags med att ställa upp i klubbmästerskapen på 5:an i Skatås. Vaderna värkte fortfarande men annars kändes det hyfsat på uppvärmningen. Sen kändes det också bra första halvkilometern av tävlingen. Sen var det skittungt trots att jag sänkte farten. Ingen kraft alls. Nära att jag gick i sista uppförsbacken. Kom i mål joggande på 17:20, i och för sig väldigt kuperad slinga, ni som sprungit den vet, men detta är bara 7 sekunder bättre än när jag sprang den på tid sist, på KM 2009, trots att jag i övrigt är på en helt annan nivå nu. Så toppformen är helt borta och jag tror jag ska ta det riktigt lugnt ytterligare ett tag för att låta kroppen återhämta sig från förkylningen (höll på att hosta ut lungorna i en halvtimme efteråt).

Foto: Jonas Boman

På återseende när jag mår bättre.

1 kommentar: