onsdag 26 september 2012

Så då ska man till Berlin igen

Berlin marathon väntar på söndag. Här kommer lite tankar om det:

1. Känner mig inte så peppad som jag borde vara just nu. Har jag tappat sugen?

2. Har tränat hyfsat men långt ifrån vad jag hade planerat. Är väl i ungefär samma form som innan Frankfurt förra året. sub-2:35 är möjligt men man ska ju ha skallen också.

3. Kul att åka till Berlin ändå. Trots att jag är lite flygrädd.

4. Är det rimligt miljömässigt att flyga tur och retur till Berlin över helgen?

5. Uppskattar för första gången tapering-veckan. Ingen rastlöshet, bara skönt att inte behöva träna så mycket. (Hur ska det här sluta?)


Kan sammanfatta träningen sista tiden oxå:

Sprang 75 km förra veckan. 2 vilodagar. Tävling som gick kass på torsdagen (se föregående inlägg), marafartspass (1 timme i 3:37/km) på söndagen som kändes bra.

Denna veckan började med vilodag. Igår, tisdag sprang jag 5x2 km i marafart för hitta känslan. Vet inte om jag hittade den. Sista tvåkilometarn drog jag på i maxfart i ren frustration över livet i allmänhet och mig själv i synnerhet. Då fick jag ont i vaden.

Idag har jag vilat och känt mig förkyld. Trots att jag inte är förkyld. Imorgon vet jag inte vad jag ska göra.


2 kommentarer:

  1. Haha, sista två paragraferna återspeglar en typisk start på godtycklig vecka i min vardag. :) Kul blogg, lycka till!

    SvaraRadera
  2. :) Känna sig förkyld fast man inte är det drabbar mig alltid innan tävlingar :)
    Åker ner på fredagskvällen. Har inte kunnat träna så mycket jag velat men det är bara att göra sitt bästa, vad skall man annars göra?

    kanske ses!

    Philip

    SvaraRadera