söndag 2 september 2012

Veckorapport Berlin - 28 dagar

Ny månad. September. Händelserik sommar arkiveras. Men hoppas att den inte är riktigt slut än. Har haft en späckad vecka både vad avser träning och andra bra grejer. 135 km löpning blev det. Inkluderande alla slags pass man kan önska sig.

Måndag: 20 km progressivt i FF. 4:06-snitt.

Tisdag: 5x2 km intervaller i terräng med klubben. Ca 3:30-snitt på knixig, backig och lerig runda. Saucony Kinvara. 20 km totalt.

Onsdag: 20 km lugnt i FF. Ingen klocka men kanske 4:45-snitt.

Torsdag: 5 km löpteknikövningar. Adidas Hagio.

Fredag: 12 km fartlek i terräng. NB Minimus.

Lördag: 10 km uppjogg. 5x2 km halvmarapace (3:28/km) 1 min joggvila. Adidas Hagio. 21 km totalt. Kände av ena vaden efteråt.

Söndag: Långpass tillsammans med Carl, som är mitt resesällskap till Berlin Marathon. Vi laddade dagen innan med öl och mat då han hade inflyttningsfest efter att ha flyttat till rätt sida av Sverige. Det blev klassiska Tahultsrundan, 36 km i 4:21-snitt. Saucony Kinvara. Rätt slitigt mot slutet för min del. Ska bara kapa dryga 40 sekunder per kilometer på det plus springa 6 km längre i Berlin om fyra veckor. Tänker positivt.

Alltså 135 km totalt, vilket är mängdmässigt min största vecka i år. Förutom detta har jag cykelpendlat ~20 km per dag till Mölndal. Plus druckit mycket öl. Marathonträning á la Fredrik Uhrbom. Train hard, party hard!

1 kommentar:

  1. Haha :) Ja det återstår att se vad Götet har som inte Stockholm har. Öl finns iaf och det är ju en nödvändighet för oss långdistansare.

    Här är vårt träningsschema. Ibland har jag annat än vår träningsgrupp Då står det Gruppträning för de övriga.
    http://www.huddingelangdistans.se/?page_id=453

    SvaraRadera