söndag 23 december 2012

God Jul

Snart jul och nytt år. Träningsmässigt går det ganska bra. Preppar för att göra revansch i Sandsjöbacka Trail Marathon om några veckor. Fokus ligger på att inte springa vilse. Den här veckan har jag tränat både mycket och hårt:

Mån: T/r jobbet (8,5 km x 2)

Tis: T/r jobbet plus Solvikingträning på kvällen, intervall: 6x6 min i halvmarafart, blev typ 3:25/km. Totalt ca 30 km för dagen.

Ons: Vilodag

Tor: T/r jobbet plus två varv på åttan på kvällen med Jonas A i ca 3:45-snitt. Totalt ca 30 km för dagen.

Fre: T/r jobbet (4+8 km)

Lör: GFIF-intervaller. Stege: 10'+4x3'+4x2'+4x1'. Tufft pass i ca 3:25 -> 3:00-fart. Totalt ca 25 km med lång nedjogg.

Sön: Planerade egentligen långpass men hängde istället med brorsan för 6x1000 m på åttan, sliten kropp lyckades i alla fall prestera ca 3:25-snitt. Ca 20 km totalt.

Totalt för veckan blev det ungefär 135 km. Håller ju inte riktigt koll längre i o m att jag aldrig har någon klocka eller skriver upp något. Istället frågar jag dem jag springer med eller höftar till det. Känns bra så, har gjort så sedan misslyckandet i Berlin i september och det håller borta en del prestationsångest och sifferfetischism.

Detta gör ju också att min sammanräkning av årets tränade km är lite av en gissning. T o m september har jag ganska bra koll men sen har jag approximerat. Tror att jag just nu har gjort ungefär 440 mil och med en vecka kvar av året kanske det blir 450 mil. Förra året slutade det ungefär på 470 mil så jag har trots lite skadeproblem (som nu verkar vara helt borta) ändå tränat ganska bra.

Tanken nu är väl att ändå försöka hålla lite i handbromsen vad gäller träningen så jag inte tröttnar på att träna med flera månader kvar till säsongen 2013:s viktigaste tävlingar.

God Jul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar