tisdag 18 oktober 2011

11 dagar kvar.

6 x 2000 @ marathonpace, 1 minut/100 m joggvila. Första 5 på ganska exakt 3:40/km, sista på 3:32/km. Totalt 17 km med upp/ned.

Känsla: Kontrollerat, bara lite flåsigt på sista. Lite tråkigt att köra själv på samma asfaltssträcka fram och tillbaka (cykelbanan längs Delsjövägen). Intressant att jag satte marathonfarten så pass exakt på känsla. Kollade inte klockan förrän efteråt.

Fråga: Fortfarande skofunderingar. Mizuno Ronin 3 eller Asics Piranha? Idag körde jag i Mizuno och de är klart stabilare/klumpigare med sina 210 gram mot Asics 140.


1 kommentar:

  1. Mizuno Ronin har jag haft på nästan alla mina distanspass och på ganska många intervallpass i år, och dessutom som tävlingssko på sextimmars. En väldigt trevlig sko, kanske min favorit, men har den inte lite väl mycket häl-tå-dropp och stabilitet för marathon? Jag skulle valt pirajorna (i valet mellan dessa två), och då är ändå du den av oss som är mest minimalist.

    Lycka till i Frankfurt! Ska bli spännande att följa detta.

    SvaraRadera