söndag 14 april 2013

Ytterligare en vecka

Söndag igen och dags för lite veckorapport från mitt hörn av världen. 13 mil ungefär förra veckan gjorde att jag nog hade lite kvardröjande slitenhet i vävnaderna även om helgen var ganska lugn. Började veckan med distans x 2 på måndagen. På tisdagen hann jag inte med (läs: orkade inte) något morgonpass, tänkte även att det skulle ge mig mer kraft för intervallpasset på kvällen med klubben. 20x1 min med 30" vila skulle göras, ett ganska trevligt och fartfyllt pass. Känslan var väl ok om än inte hundra. Kunde nästan hänga på Barcelonaraketerna Joakim och Jonas första 15, sen protesterade magen och jag fick jogga ner.

På kvällen kände jag mig rastlös och hade krypningar i benen. Tog det som att jag behövde en vilodag vilket passade ganska bra på onsdagen eftersom jag skulle på tåget mot Stockholm för konferens onsdag till söndag. Väl torsdag morgon kände jag mig hyfsat pigg igen och stack ut på morgonjogg för att utforska Kungsholmen där jag bodde. Sprang lite lagom fel men hittade hem med GPS:ens hitta-hem-funktion som jag använde för första gången. På torsdagskvällen körde jag 15 km snabbdistans, delvis på Stockholm marathonbanan, norr- och söder Mälarstrand med Västerbron och lite extra längs med vattnet på Kungsholmen, 3:53-snitt med ganska varierad fart, några insprängda kilometrar neråt 3:30. Lite mer sliten på fredagsmorgonen efter sent resaurangbesök uföregående kväll blev det en extremt långsam halvtimmes jogg på morgonen och en något snabbare jogg över en mil på kvällen.

På lördagen fick jag tillfälle att hänga på långpass med en grupp från Studenterna och Fredrikshof, Kungsholmen runt-banan samt Söder runt under ledning av Lorenzo Nesi. Körde sen lite extra själv för att få ihop 30 km med ett snitt på 4:13/km. Riktigt trevligt och hade bra ben hela vägen.

Efter ännu senare middag på lördagen skippade jag idag söndag någon morgonträning till fördel för sömn. Nu sitter jag på tåget hem och planerar ta mig ut ikväll för nån mils slöjogg. Veckan borde då landa på ca 11 mils träning inklusive både ett långpass och ett intervallpass. Känner mig nöjd så och planerar kommande vecka att dra ner en aning på mängd och köra lite mer fart för att se om jag då kan ha en hyfsad halvmarathonform nästa helg då det är dags för Kungsbackaloppet. Det var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar