söndag 19 februari 2012

Sportlov

Vecka sju blev lite av en parentes i löpträningen. Endast tre korta joggingturer och totalt bara lite över 20 km uppskattningsvis. Det har nämligen varit sportlov här i Göteborg och jag har varit på fjällsemester med min dotter, min systers familj och min bor med sambo. Via mobilen har jag hållit mig uppdaterad på vad löparvänner har tränat under veckan och försökt att inte känna någon prestationsångest i jämförelse med den lilla mängd löpning jag själv presterat. Å andra sidan har jag haft väldigt trevligt och åkt snowboard för första gången på åtta år samt sett dottern lära sig åka slalom (vilket hon i princip lärde sig själv). Dessutom har jag kört ett par riktigt fina turer med längdskidor, inklusive en tur med stighudar uppför slalombacken och nerför utan - lika roligt bägge vägarna, dock med några vurpor på nervägen :-). Jag räknar även in några intensiva pass med pulka-åkning tillsammans med dottern och hennes kusiner (otroligt vilken puls man kan få upp när man pulsar uppför genom djupsnö med en pulka) på träningskontot. Till råga på allt ett CX-pass i stugan, lett av brorsans sambo som är instruktör. Så en del kalorier har ändå bränts under veckan.

Men vad gäller själva löpningen börjar jag ändå känna mig lite stressad. Bara en månad kvar till första tävlingen för säsongen och än så länge en ganska mager grundträning. Från och med imorgon blir det därför till att fokusera lite, nu har jag vilat tillräckligt. Här några bilder från veckan:

Snö

Dotter, systerdotter, syster.

Pulka-action

Yours truly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar