tisdag 20 december 2011

v 50

Sprang 34 km förra veckan. Lite bättre än 18 som det blev veckan innan. Blir inte riktigt klok på den här skadan, det går fram och tillbaka men ändå mer fram. Antagligen är det väl helt enkelt plantarfascit. Men idag vågade jag t o m lite intervaller. 1+1+2+1+1+2 km, fast jag joggade sista 2:an. Ca 17 km totalt vilket är ett klart steg framåt och det absolut längsta jag sprungit på 4 veckor. Hade lite känning då och då och lite mer mot slutet. Men egentligen gör det ondare när jag går än när jag springer. Så idag kändes som ett riktigt steg framåt men vi får se hur det känns imorgon.

2 kommentarer:

  1. E det en konstaterad plantarfascit ? har du provat att tejpa ? har själv haft det och har det nu igen sedan 2månader tillbaka fast i den andra foten, tycker att det underlättar rejält med tejpning under själva löpningen framför allt gör det inte så in i bänken ont efteråt. har även fått tipset att rulla en bandyboll under foten på kvällarna för att stimulera senan.

    SvaraRadera
  2. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

    Thanks!

    Mandie Hayes
    mandie.hayes10@gmail.com

    SvaraRadera