söndag 11 maj 2014

Kort rapport

Det blir inget Sthlm Marathon för mig. Saknar mängdträningen för att klara marathondistansen på ett bra sätt.

Tränat dåligt sista månaden men nu verkar (peppar, peppar) hälsenefästet ha slutat bråka så förhoppningsvis ska jag kunna träna lite mer nu. Tränat 50-80 km/v sista veckorna.

Sprang i torsdags i alla fall klubbmästerskap på 10 000 m. Väldigt låga förväntningar, hoppades ta mig under 34 minuter i alla fall. Men inget att förlora eftersom det inte fanns någon möjlighet att sätta PB. Jonas och Olle siktade sub 33 och jag gick med dom för att se hur länge det möjligen kunde hålla. Var uppe och drog en del i början också. Tröttnade rejält med 8-9 varv kvar och fick släppa men lyckades att inte tappa allt för mycket och kom in på 32:47 vilket är riktigt bra med tanke på omständigheterna.

Triathlonträningen går väl sådär. Var och simmade ett pass i Åby i förra veckan i alla fall. Hoppas på väder så att man kan simma ute snart.

Jobbat mycket.

Sprang Mölnlyckeloppet idag. Kände mig tung från första steg, fick släppa Olle efter en kilometer. Marcus Millegård vann överlägset. Jag trea på dryga 35 minuter. Var väl typ 10 km. I alla fall längre än förra året då det bara var ca 9,3. Men inte så snabb bana, ett riktigt lerigt parti och några rätt så branta backar. Bra träning i alla fall med 35 minuter mjölksyra.

Hoppas att det ska släppa och bli lite roligare att träna. Helt roligt är det väl aldrig men sista tiden har varit seg.

2 kommentarer:

  1. Såg dig vid starten ... Gick ut i 3.40 men insåg att det var bara att ge upp. Läste ju din rapport från förra året och förstod att det skulle vara kuperat. Men blev ändå förvånad över att det var SÅ kuperat :)
    Mentala svackor hela loppet och fick förhandla med mig själv ett par gånger. Gick i mål på 39 min nåt och det var väl första km och de 2-3 sista km som jag kände att det flöt på resten av loppet var tungt.

    Saknat kontinuerlig träning också sista tiden .. men ny chans i Alingsås 8 juni och då hoppas jag mitt pers ryker :)

    SvaraRadera
  2. Du får komma ner och träna mer med oss i klubben, Mattias. Vi är grymt taggade nästan hela bunten! Löpning är ju da shit! :)

    SvaraRadera