tisdag 27 november 2012

Fan va segt det går

Nu har jag till och med blivit ifrånsprungen av min lillebror. Jag är inte i toppform just nu. Han är i och för sig inte så dålig. Men detta var första gången han sprang ifrån mig. Men kul för honom. Själv funderar jag på hur jag ska komma i form igen. Tänker att jag behöver träna. Men sen läste jag Josephine Ambjörnssons blogg (länk ner till höger) och hon tränar ju sjukt mycket och blir bara sämre. Så jag är villrådig. Det har ju vart lite mentalt upp och ned i år. Just nu är det väl mentalt ganska bra. Det är bara det att jag ids inte träna. Men samtidigt skulle jag jättegärna vara jättesnabb. Då blir det ju ett problem. Men det var ändå ganska skönt att träna idag. Även om det inte gick så snabbt så flåsade jag som fan. Vilket var ganska skönt.

Jag behöver inspiration och disciplin. Och gärna snö, jag brukar träna väldigt bra när det är mycket snö. Har alltid gillat snö.

5 kommentarer:

  1. Dr Sander ordinerade inomhussäsong som kröns med en sub 9. Då lär du ju ha brorsan en bit bakom dig igen. Snö får du i massor; när du kommer till Friidrottens Hus ligger Frölundaborg bredvid och de har snöhögar utanför ända fram till maj... Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Håller med Sander. Satsa på sub9 i vinter, gärna på Göteborg Inomhus, så kan vi springa samma lopp :) Kämpa, kämpa!

    SvaraRadera
  3. Jonson, ska jag vara ärlig så har du inte brukat allvar på länge nu utan sedan typ Vasastafetten mest lallat omkring! Vill du springa snabbt igen så lär du få förtjäna det genom att bygga upp en bas med en massa mil nu under uppbyggnadsperioden och dessutom bruka allvar på de hårda passen och inte bara jogga omkring som på de senaste intervallpassen. Att Magnusson spöar skiten ur dig för tillfället är så enkelt som att han har gjort jobbet både länge och hårt nu! För närvarande behöver du verkligen inte oroa dig för att vara övertränad.
    OBS! Jag må vara hara hård men menar väl! Kom igen nu!!!

    SvaraRadera
  4. Ähh, Du är grym Mattias! liten dipp i motivationen är väl befogat efter många år av hårdträning. Du kommer igen. Jag tror på David's Sander ordination :D.

    SvaraRadera
  5. Sådär. Snö. Varsågod. Njut...

    SvaraRadera